You are here
Home > Security & Sovereignty > Singapore to Begin Improvement Works on Pedra Branca in 2021

Singapore to Begin Improvement Works on Pedra Branca in 2021

pedra branca

6 July 2021, Singapore: Singapore authorities will begin work to improve facilities on Pulau Batu Putih or Pedra Branca, which is expected to begin later this year.

The Straits Times of Singapore reported the work was to provide berths for ships, additional logistics, administrative support and communication facilities on the island.

This will also include the reclamation of seven hectares of land, authorities said on Monday.

The planned development is to improve maritime safety and security and increase search and rescue capabilities in the area.

Land reclamation works will be carried out within 0.5 nautical miles of Pedra Branca and within Singapore waters.

One nautical mile is about 1.85 kilometers (km).

“All work done will be in accordance with Singapore law and international law,” a spokesman for the Ministry of National Development (MND) said, adding that the work would take several years to complete.

The island, located about 44 km off the east coast of Singapore, now has facilities such as the Horsburgh Lighthouse, helipad, desalination plant, ship traffic information system facilities, as well as communication towers and broadcast stations.

According to the report, the Housing and Development Board (HDB) will be responsible for the reclamation work.

A spokesman said Singapore had been considering the development work since the 1970s, but the plan was stalled due to a dispute over the status of Pulau Batu Putih, between Malaysia and Singapore.

In 2008, the International Court of Justice (ICJ) ruled that Pulau Batu Putih belonged to Singapore.


Singapura: Pihak berkuasa Singapura akan memulakan kerja-kerja bagi memperbaiki kemudahan di Pulau Batu Putih atau Pedra Branca, yang dijangka dimulakan pada akhir tahun ini.

Straits Times Singapura melaporkan kerja itu bagi menyediakan tempat berlabuh untuk kapal, tambahan logisitik, sokongan pentadbiran dan kemudahan komunikasi di pulau itu.

Ini juga akan meliputi penambakan tanah seluas tujuh hektar, kata pihak berkuasa pada Isnin.

Pembangunan yang dirancang adalah untuk meningkatkan keselamatan dan keselamatan maritim dan meningkatkan keupayaan mencari dan menyelamat di kawasan berkenaan..

Kerja-kerja penambakan tanah akan dilakukan dalam jarak 0.5 batu nautika dari Pedra Branca dan dalam kawasan perairan Singapura.

Satu batu nautika adalah kira-kira 1.85 kilometer (km).

“Semua pekerjaan yang dilakukan akan sesuai dengan undang-undang Singapura dan undang-undang antarabangsa,” kata seorang jurucakap Kementerian Pembangunan Nasional (MND), sambil menambah kerja itu akan memerlukan waktu beberapa tahun untuk diselesaikan.

Pulau ini, yang terletak kira-kira 44 km dari pantai timur Singapura, kini mempunyai kemudahan seperti Rumah Api Horsburgh, helipad, kilang penyahgaraman, kemudahan sistem maklumat lalu lintas kapal, serta menara komunikasi dan stesen siaran semula.

Menurut laporan itu, Lembaga Perumahan dan Pembangunan (HDB) akan bertanggungjawab atas kerja-kerja penambakan berkenaan.

Seorang jurucakap berkata, Singapura sudah mempertimbang kerja pembangunan itu sejak 1970-an, namun pelan itu tergendala berikutan pertikaian status Pulau Batu Putih, antara Malaysia dan Singapura

Pada 2008, Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) memutuskan Pulau Batu Putih adalah milik Singapura.

Top
%d bloggers like this: