You are here
Home > Ops & Training > RMAF Low-Flying during Exercise PARADISE 8/2021 FTX

RMAF Low-Flying during Exercise PARADISE 8/2021 FTX

The Royal Malaysian Air Force (RMAF) will conduct Exercise PARADISE 8/21 (Paradrop, Air Defense, Deep Strike, Insertion, Combat Search & Rescue and Extraction) FTX which will start on 22 October to 2 November 2021. This exercise will involve several bases air in Peninsular Malaysia.

During the exercise, these aircraft will perform low-flying flights during the day and night in several areas around the airspace of Peninsular Malaysia that have been gazetted for the exercise location.

Exercise PARADISE 8/21

The public is advised not to be anxious and worried if they see RMAF planes flying low during the exercise period. This exercise was held by the RMAF to ensure that the team’s capability and readiness are always at the best level, especially in protecting the sovereignty of the country’s airspace.

#EksPARADISE21
#TUDMMampanRuangAngkasaAman
#SENTIASADIANGKASARAYA


PESAWAT TUDM TERBANG RENDAH SEMASA FTX EKSESAIS PARADISE 8/2021

Exercise PARADISE 8/21

Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) akan melaksanakan FTX Eksesais PARADISE 8/21 (Paradrop, Air Defence, Deep Strike, Insertion, Combat Search & Rescue and Extraction) yang akan bermula pada 22 Oktober hingga 2 November 2021. Eksesais ini akan melibatkan beberapa pangkalan udara di Semenanjung Malaysia.

Sepanjang eksesais dijalankan, pesawat-pesawat ini akan melaksanakan penerbangan rendah pada waktu siang dan malam di beberapa kawasan sekitar ruang udara Semenanjung Malaysia yang telah digazetkan untuk lokasi eksesais.

Exercise PARADISE 8/21

Orang ramai adalah dinasihatkan agar tidak cemas dan risau sekiranya melihat pesawat-pesawat TUDM terbang rendah di sepanjang tempoh eksesais. Latihan ini diadakan oleh TUDM bagi memastikan keupayaan dan kesiapsiagaan pasukan sentiasa berada di tahap terbaik khususnya dalam melindungi kedaulatan ruang udara negara.

Top
%d bloggers like this: