You are here
Home > Parade & Ceremony > Handing Over of Muara Tuang Camp

Handing Over of Muara Tuang Camp

What It’s All About…


Perbarisan Serah Terima Kem Muara Tuang

SARAWAK: Seramai 39 pegawai dan 689 anggota Lain-lain Pangkat (LLP) diketuai Lt Kol Mohd Asmadi Haji Ahmad terlibat dalam Perbarisan Serah Terima Kem Muara Tuang di antara Markas Divisyen Pertama Infantri Malaysia dengan Pemerintahan Medan Timur Tentera Darat disempurnakan Panglima Medan Timur TD, Lt Jen Datuk Wira Zamrose Mohd Zain pada 28 Jun 2019.

Handing over ceremony

Pengambilalihan Kompleks Kem Muara Tuang ini bertujuan untuk melancarkan pentadbiran dan sistem chain of commands selaku formasi tertinggi di Wilayah 2 (Sabah dan Sarawak) dalam merealisasikan PMTTD ke arah sebuah ketumbukan yang mampan dan mampu berdiri seiring dengan Pemerintahan Medan Barat Tentera Darat.

Group photo at Camp Muara Tuang

Acara diteruskan dengan menandatangani Sijil Serah Terima Kem Muara Tuang di antara PMT TD dan Panglima 1 Div diikuti sesi menandatangani Sijil Serah Terima Kem Muara Tuang di antara Ketua Staf Am PMTTD dan Ketua Staf Markas 1 Div.

Terdahulu dari itu, turut diadakan acara pemakaian pangkat pegawai dan anggota LLP di bawah naungan terdiri daripada tiga pegawai dan lapan anggota LLP.

-Sel Perhubungan Raya Markas 1 Divisyen

Leave a Reply

Top
%d bloggers like this: